آموزش جاوا اسکریپت دوره مقدماتی جلسه نهم

آموزش جاوا اسکریپت دوره مقدماتی جلسه نهم

سر فصل های آموزش جاوا اسکریپت دوره مقدماتی جلسه نهم

در جلسه نهم از آموزش جاوا اسکریپت دوره مقدماتی نیز همچون جلسه هشتم در مورد توابع صحبت می کنیم. در این جلسه خواهیم آموخت که توابع می توانند مقادیر گوناگونی را در جواب بازگشت دهند. دو تابعی که برای به دست آوردن مساحت دایره و مستطیل در جلسه قبل ساختیم را، تغییر خواهیم داد. به گونه ای که این دو تابع به جای چاپ مساحت به دست آمده در خروجی، جواب را بر می گردانند تا بتوان آن را در متغیر ذخیره کرد.

مزایا

  • این قابلیت زبان جاوااسکریپت این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا برنامه خود را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنیم.
  • کنترل و پیمایش کد بسیار راحت تر انجام خواهد شد.
  • از دوباره نویسی کدها جلوگیری شده و می توان یک تابع را به دفعات فراخوانی کرد.
  • کد بسیار کوتاه تری نسبت حالت عادی خواهیم داشت
  • به راحتی می توان توابع نوشته شده را در دیگر پروژه ها مورد استفاده قرار داد.

پس همانطور که متوجه شدید بازگشت مقدار از توابع ، جزئی کلیدی در زبان های برنامه نویسی می باشد.

نوع مقدار بازگشتی

در نظر داشته باشید که انواع داده ای را می توان برای مقدار بازگشتی در نظر گرفت. همچنین هر تابع فقط می تواند یک جواب داشته باشد. اگر به تابعی نیاز دارید که چند مقدار را بازگشت دهد در نتیجه می بایست از نوع داده ای object استفاده کنید.

دیگر کاربرد ها

می توان مقدار بازگشتی که تابع را به عنوان پارامتر ورودی تابعی دیگر مورد استفاده قرار داد. از این روش برای صرفه جویی در حافظه استفاده می شود. زیرا اگر نیازی به استفاده دوباره مقدار بازگشتی تابعی را ندارید در نتیجه نیازی به ذخیره آن در متغیر نیست. به این شکل از هدر رفت حافظه جلوگیری می شود.

به یاد داشته باشد حتی با در نظر گرفتن اینکه دیگر همچون گذشته میزان رم ( Ram ) موجود در سیستم ها کم نیست. ولی با این حال شما می بایست در نظر بگیرید که صفحات وب امروزی جزئیات بسیاری زیادی دارند و این به معنی مصرف حافظه بیشتر توسط مرورگر هست. پس تا جایی که می توانید کد خود را برای مصرف کمتر رم بهینه کنید و ساختن متغیر های غیر ضروری دوری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *